۲۵ هزار تبعه غیرمجاز از البرز بازگشت داده شدند-راهبرد معاصر

۲۵ هزار تبعه غیرمجاز از البرز بازگشت داده شدند

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ هزار و ۴۰۰ تبعه خارجی غیرمجاز به کشورشان بازگشت داده شدند و این روند تا پایان سال ادامه دارد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۱ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 05
کد خبر: ۲۵۳۴۳۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ سیروس دهقان شیری در نشست خبری روز دوشنبه، ۱۵ مرداد اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۸۰ هزار نفر اتباع مجاز در البرز ساکن هستند که همگی آنها کارت آمایش، گذرنامه خانوادگی و کارت سرشماری هستند.

وی در ادامه با اشاره به طرح مدیریت منابع مالی خرد اتباع خارجی توضیح داد: بر مبنای این طرح اتباع خارجی مجاز باید خود را بیمه کنند و در کنار آن ۱۰۰ میلیون تومان وثیقه در شعبات بانک ملی سپرده‌گذاری کنند و البته هر زمان که بخواهند از کشور خارج شوند این مبلغ به آنها عودت داده می‌شود.

وی توضیح داد: خوشبختانه استان البرز در این طرح موفق عمل کرده و تا کنون ۹ هزار نفر در این خصوص واریزی و ۱۴ هزار نفر هم ثبت نامی داشته‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به تعداد دانش اموزان و دانشجویان خارجی البرز اضافه کرد: در حال حاضر ۲۹ هزار دانش‌آموز تبعه و هزار و ۱۵ دانشجوی خارجی در استان مشغول تحصیل هستند.

این مسئول تصریح کرد: طی ۳۰ ماه گذشته اقدامات خاصی در خصوص ساماندهی اتباع و ارائه خدمات مختلف به این افراد صورت گرفته که بخش عمده‌ای از این خدمات با حمایت ویژه استاندار البرز صورت گرفته است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز یاد آورشد: افتتاح مدرسه، توسعه امکانات بهداشتی و... با حمایت‌های کمیساریای عالی پناهندگی و ارائه خدمات به اتباع بی بضاعت و معلول جزئی از این اقدامات بوده است.

وی گفت: در ۳۰ ماه گذشته هشت کارگاه فنی و حرفه‌ای برای توانمندسازی شغلی اتباع خارجی تجهیز شده و حدود شش هزار نفر از اتباع آسیب پذیر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

دهقان شیری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشکلاتی که صدور گذرنامه‌های سیاحتی به دنبال دارد، افزود: سالانه حدود ۳۰ هزار تبعه با گذرنامه سیاحتی به البرز می‌آیند که این امر ساماندهی آنها را با مشکل مواجه کرده است.

وی تاکید کرد: نباید برای اتباع روادید سیاحتی صادر شود، چون این امر پیش زمینه‌ای برای حضور خانواده‌های آنها در ایران و به نوعی قاچاق انسان سازمان یافته است.

وی با اشاره به اینکه حضور بخش عمده‌ای از اتباع خارجی هزینه زیادی به استان تحمیل می‌کند، توضیح داد: بیش از ۹۹ درصد اتباعی که به قصد کار به ایران می‌آیند حتی در تامین هزینه سفر خود هم مشکل دارند و این باعث مشکلات زیادی در بحث خدمات رسانی به آنها می‌شود.

دهقان شیری در پایان با اشاره به عزم جدی برای رد مرز اتباع غیر مجاز افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ هزار و ۴۰۰ تبعه خارجی غیرمجاز به کشورشان بازگشت داده شدند و این روند تا پایان سال ادامه دارد. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده